در مدیریت امور پردیس های استان برگزار شد:
تشکیل جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی به همراه نمایندگان دبیران شوراهای صنفی مراکز با هیأت رییسه دانشگاه فرهنگیان خوزستان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان؛ جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی و دبیران شوراهای صنفی دانشجویی در روز یکشنبه مورخ ١۴٠٠/٣/٩ با حضور مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان، معاونان دانشگاه، رؤسای پردیس ها و دیگر اعضای شورا در سالن جلسات مدیریت استانی برگزار شد.
این جلسه همزمان به شکل حضوری و مجازی در بستر پلتفرم اسکای روم برگزار گردید. علاوه بر اعضای شورای فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی تعدادی از دانشجو معلمان (دبیران کانون ها، انجمن ها، شورای صنفی و بسیج) حضور داشتند.
جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید؛ به وسیله یکی از دانشجو معلمان آغاز گردید. پس از آن دکتر جرفی مدیر دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان به اهمیت دانشجو معلمان و ویژگی های یک دانشجوی جوان به ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته در پردیس ها و مراکز پرداخته و همچنین اذعان نمودند که ایام کرونا فرصت مغتنمی جهت ارائه آموزش های نوین است.
در این جلسه دانشجو معلمان به ذکر دیدگاهها و مطالبات دانشجویی خود پرداختند و سرپرستان پردیسها، حراست،نظارت و کیفیت ارزیابی، معاونین استانی به سوالات آنان پاسخ دادند.
در ادامه تعدادی از دانشجویان حاضر و از طریق فضای مجازی داده شده به طرح سوالات انتقادها و پیشنهادات خود پرداختند همچنین در ادامه جلسه دکتر جرفی به همراه معاونان استان و سرپرستان پردیس ها دکتردرخشان و دکتر صالحی و دکتر پیری و رضایی زاد کارشناس مسئولان ارزیابی و حراست پاسخگوی سوالات عزیزان بوده و به تشریح دیدگاه های خود در زمینه فعالیت های تشکل ها و کانون ها پرداختند.
اهم مطالب مطرح شده عبارت بودند از:
▪️احترام به قوانین بالادستی به عنوان فصل الخطاب تصمیم گیری ها و حرکت در چهارچوب های مشخص شده در دستورالعمل ها؛
▪️حفظ هویت دانشجوی دانشگاهی و معلمی؛
▪️ رعایت سلسله مراتب اداری و ارتباط با کارشناسان فرهنگی؛
▪️رعایت انصاف، واقع بینی، ادب در پیشگاه اساتید و کارکنان؛ در مطالبه گری های به حق؛
▪️ دقت در انتشار مطالب با توجه به بار حقوقی آنها در فضای مجازی؛
▪️تشویق و ترغیب به شرکت در انتحابات و اجتناب از سوگیری های شخصی و سیاسی در فضای دانشگاهی.
در خاتمه در خصوص اردوهای جهادی آموزشی تبادل نظر و تصمیم گیری شد.