کرسی علمی ترویجی عرضه و نقد ایده ی (پیچیدگی و تعلیم و تربیت)در خوزستان برگزارشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان ؛ با همت واحد پژوهش سی و سومین کرسی ترویجی در دانشگاه فرهنگیان کشور و اولین در استان خوزستان با عنوان «پیچیدگی و تعلیم و تربیت» با حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان پردیسهای استان در روز چهارشنبه 30 بهمن ماه 98 در سالن امید این دانشگاه برگزارشد؛ در ابتدای جلسه دکتر فرهادی، مدیر جلسه به معرفی موضوع کرسی، اهمیت برگزاری کرسیها، اهداف مترتب بر برگزاری کرسیهای علمی در دانشگاهها پرداخته و سپس دکتر کامران شاه ولی ارائه دهنده ی کرسی ضمن بیان ایده ی اصلی موضوع و تشریح ابعاد مختلف آن بیان کردکه رویکرد یاددهی- یادگیری در پارادایم پیچیدگی ضمن داشتن اشتراک مفهومی در برخی مؤلفهها با رویکردهای دیگر، در رویکرد کلی و تفسیر با آنها متفاوت است. مهمترین تمایز این رویکرد با رویکردهای دیگر در نگاه سیستمی به یاددهی- یادگیری است. این نگاه سیستمی ضمن توجه به کلیت و ارتباط جدایی ناپذیر مؤلفهها و اجزای رویکرد، تعاملات پویا (غیرخطی و نه خطی) آن را با فراسیستم جامعه در نظر میگیرد. فراسیستمی که برآیندی از اجتماعها، دانشها، فرهنگها و غیره در جامعه است. این رویکرد به یاددهی- یادگیری در مقابل رویکرد سنتی موجود بر اساس پارادایم سادگی است که نگاهی تفکیکی، مجزا و منفرد به پدیدههای مختلف از جمله نهادها و سازمانهای جامعه دارد که صرفاً به دنبال اهداف مشخص و از پیشتعیینشده هستند.
پس از آن ناقدین دکتر غلامحسین رحیمی دوست، عضو هیئت علمی دانشگاه چمران و دکتر فرح ناز کیانی، مدرس دانشگاه فرهنگیان به بیان نکات و دیدگاههای خود در خصوص این موضوع پرداخته و ارائه دهنده کرسی به نکات و ابهامات مطرح شده پاسخ گفته و در پایان حاضرین نیز پرسش هایی را مطرح دیدگاه های خود را در خصوص موضوع عنوان نموده در آخر نیز دکتر شاه ولی ضمن توضیح ابهامات و پاسخ به سوالات به جمع بندی نهایی پرداختند.